Skip to main content

ydelse

E-learning

”Kom godt i gang” programmet er baseret på, at implementering af Kompetencehjulet sker i en fælles proces i institutionen på baggrund af e-learning, onlinemøder og vejledning i form af korte videoer. 

Fleksibel læring, der passer ind i jeres hverdag

Hos LearnLab har vi brugt lockdown perioden på at udvikle løsninger til, hvordan alle medarbejdere i institutionen kan få den fælles viden og undervisning, der gør Kompetencehjulet til et fælles fagligt fundament – uden mange timers kurser, væk fra børn og kolleger, der må blive tilbage.

Respekt for jeres tid og miljøet

Fælles læring for personale i et dagtilbud er generelt en udfordring. Det er umuligt at trække al pædagogisk personale ud på én gang på hverdage. Korte aftenkurser er heller ikke optimale efter en lang, intensiv arbejdsdag, og de pædagogiske weekender byder ofte på i tætpakkede programmer.

I kender det sikkert godt – det er dejligt at komme på kursus, spændende at lære nyt, mødes på kryds og tværs og blive forkælet med lækker frokost, kagebord og fristende slikskåle.

Men når hverdagen igen melder sig kl. 06.30, og der er mere end en uge til, at I skal omsætte al den ny viden til praksis, er der pludselig meget at blive i tvivl om. Usikkerheden melder sig, og det kan være vanskeligt at finde tid, ro og motivation.

Det sker ikke med e-learning, der altid kun er "2 klik" væk.

Ubegrænset adgang for alle medarbejdere

LearnLabs ”Kom godt i gang” e-learning program omfatter samme viden, som vi underviser i på de fysiske kurser. Fordelen ved e-learning programmet er, at I kan se og gense undervisningen præcis, når I vil og så mange gange I ønsker. E-learning programmet er nemlig inkluderet i licensen og altid tilgængelig, når I er logget ind i Kompetencehjulet.

I planlægger selv i det tempo, der passer ind i jeres rutiner, hvornår én eller flere medarbejdere kan gå fra til e-learning, hvor de straks bliver parate til at omsætte den ny viden i praksis blandt børnene. 

Kompetenceudvikling

Allerede efter få timers e-learning, begynder rejsen med at gøre den viden lige så selvfølgelig, som svaret på ”hvad er 2 + 2”. I vil opnå et fælles fagligt fundament og et få et fælles sprog, som en af jeres kollegaer beskrev således:

Jeg synes, jeg er blevet så god til at "se"

Ledelsen må gå forrest

Det er en forudsætning, at institutionens faglige ledelse stiller sig i spidsen for processen og laver en god plan for en realistisk implementering af Kompetencehjulet. Med hjælp fra en motiveret medarbejder (gerne én fra hver stue) gennemføres planen, og I vil opnå en fælles faglig referenceramme, hvor "et nik og et puf" bliver et fælles signal om, at vi har set og ved, hvad der er på færde.

I har allerede meget viden om børns udvikling. Den viden og mere til, har LearnLab samlet og systematiseret i Kompetencehjulets Udviklingsbeskrivelse 0-6 år – Danmarks største portal om børns udvikling og læring.