Drop sprogtest - sådan hjælper I børn med sprogvanskeligheder, inden det er for sent
Småbørn med sproglige vanskeligheder ryger gennem ”filteret” ved sprogtest og får ikke den hjælp, de har behov for. Så NEJ TAK til tvungen 'Sprogvurdering 3-6' og JA TAK til fokus på det, der virkelig tæller: Pædagogernes ekspertise og dagligdagens observationer.
01 sep 2023
Få succes med Mellemform
Skoler, der modtager børn fra dagtilbud, der har fulgt børnenes udvikling med Kompetencehjulet, har et solidt fundament til at vælge de mest frugtbare pædagogiske metoder til inkluderende læringsmiljø og forebyggelse af mistrivsel.
31 jul 2023
Åbent brev: Anbefalingerne til dagtilbud er en ommer
Udsatte børn kan hjælpes allerede i dag - hvorfor så vente? I dette åbne brev til politikere og diverse udvalg problematiseres reformkommissionens anbefalinger til dagtilbud.
15 jun 2023
Frisættelse af dagtilbudsområdet - og hvad så?
Hvad er lagt fast - og hvad er lagt ud? Det er det gode spørgsmål før processen går i gang, og iderigdommen slippes løs. Kerneopgaven ligger fast. Det er metoder og midler, der er lagt ud.
31 mar 2023
KL og Børne- og Undervisningsministeriet kan ikke reklamere for private selskaber
LearnLab’s ”DLD Opsporings- og indsatsmodel”, der bygger på Professionshøjskolen UCN’s forskningsbaserede udviklingsbeskrivelse kan ikke omtales, fordi LearnLab er et privat selskab.
20 jun 2022
Nu forstår jeg Jens!
Nu forstår jeg Jens – nu kan jeg se ham – nu giver det mening! Når jeg giver ham samspil som en 1-årig, svarer han relevant og som forventet, og jeg får smil og glæde i samspillet. Han er meget lettere at holde af.
12 apr 2022
Temaer